Friday, June 10, 2005

Panas?

Panas betul sekarang ya? Rasa macam duduk belakang peti ais. Hujan pun turun main-main jek... Kejap-kejap reda. Kejap-kejap reda. Tak pernah nak lebat pun. Langit mendung dah baikkk punye tetiba hujan turun macam air paip kat negeri selangor waktu pagi-pagi... 0.15 tps (titis per second). Pastu berenti pulak hujan tu... pun mcm air paip kat negeri selangor jugak.

Tapi masa aku kat UK time winter dulu... adoi... rasa mcm nak terbang je balik Malaysia! Sejuknya ya Allah ya Tuhan...!!! Jgn kata nak kuar rumah, nak turun dari katil pun takut! Takut terpijak part lantai yang karpetnya dah koyak mendedahkan simen... sejukkkkkkk......!!!!!! Masa tu aku pikir kenapa la UK ni sejuknya macam... macam... hmm.... macam apa ya? Macam sejuk laa....

Tapi bila kengkawan hantar gambar-gambar yg macam ni, baru aku sedar tak sejuk takat mana sgt la UK tu sebenarnya. Tak pernah lagi sepanjang aku kat UK aku nampak fenomena camni.

Kalau korang ada gambar-gambar fenomena yang melampau camni, kongsi la kat sini. Lagi bagus kalau bagitau kat mana dan bila, dan citerkan la sket kenapa jadi camtu.

Aku dah berminat nak jadi pengkaji alam sekitar pulak skg memandangkan keadaan tgh pokai kering skg kan... Kaji alam sekitar tu kan ke jauh lebih baik dpd jadi assassin dan tuju senapang ke mortar ke haper ke kat kepala org2 tertentu kat sini? Agaknya pasal tu diorang nak pastikan kita miskin - supaya kita tak mampu nak upah assassin...

Sedar diri pulak yang diorang tu sebenarnya dibenci oleh makhluk sejagat... asyik kena sumpahan org2 sendiri, patutlah terlungkup dan tersimpang di balik Katong....

Eh.. tetiba citer pasal spesis haiwan jadian pulak... sowiii....

Berbalik kepada citer apa ya? Oh ya! Citer alam sekitar. Aku dah suka tengok gunung-ganang sekarang sebab mesti mengingatkan aku pada kampung. Sonotnya balik kampung lalu highway tu sebab dpt tgk gunung-ganang, especially yg dekat dgn plaza tol tu. Tol? Tu pun satu hal lagik! Naik je memanjang! Petrol pun naik! Ayam pun! Siapa yang naikkan?

Eh... melalut lagi... kenapa ya? Oh ya! Sebab kekasih takda di sisi sekarang....

2 comments:

G-string said...

panas bukan sebarang panas...
panas membara ni sebab tak dapat gaji!!!

G-string said...
This comment has been removed by a blog administrator.