Monday, June 13, 2005

AF3 vs Mentor

Mawi...Mawi...Mawi...
Alahaiii...Mawi lupa lirik lagi...tapi suara tetap power! Pada aku, give him a chance, nama pun baru nak belajar, tak patut jadik issue bila Mawi lupa lirik masa konsert AF3 last week. Alaaa...professional singers pun boley lupa lirik...lagi pulak nama2 besar like ziana zain yg salu lupa lirik, jamal abdillah pun lupa lirik, misha omar nyanyi kat obersi lagi sampai tak ingat lirik & have to pull out the song sebab tak ingat lirik nak nyanyi sampai kena mintak maap kat penonton. At least, Mawi tak panic masa dia lupa lirik, just ulang baris lagi sekali & terus menyanyi dengan bagus. Hidup Mawi!! MawiMawiMawiMawiMawi.....Aku tetap soking Mawi!!

Aku tengok Mentor semalam...tough fight sebab Mentor-mentornya Zainal, Ning, Ct & Liza Hanim. Aku suka Protege Zainal...si Pija tu....sore dia fuhhh...power. Protege Ning pun ok si Yanie tu tapi aku lebih sokong Pija bukan saje sebab aku suka Zainal tapi sebab aku rasa Zainal seorang Mentor yg bagus...tengok la cara dia mendidik si Pija tu...at one time masa dia tak boley coach si Pija sebab ada urusan & terpaksa keluar, dia tinggalkan Pija with an instructor to do exercise sambil menyanyi untuk latihan stamina....i salute him, bukan la macam Ct tu...tinggalkan Protege dia berlatih sesorang kat bilik hotel Intekma tu sedangkan dia ke Indon....itu ke namanya star yg jadik mentor...hmmm...hampehh...Aku tengok Mentor-mentor lain semer bersungguh-sungguh mendidik Protege masing-masing, credit also to Ning & Liza Hanim.

5 comments:

G-string said...

Aikk...aku yg buat posting, kuar nama si carebear ni plak!! Mintak mahap la yer...kesilapan teknikal.

Shaff said...

Yep! stuju, Zainal mmg good mentor. anak didik dia pun kira bagus lps kena polish ngan Zainal.

Lampin said...

apsal ko taruk kaler yang mcm nak tak nak je ni...? juling mata aku yg jelita ni nak baca... in the blues ya...?

Shaff said...

Yep! mata ku jadi kebiruan lak

Pootz in Boots said...

Hmmmm... sebelum dia nyanyi wa dah cakap kat my sisters... wa rasa dia ni mesti lupa lirik.... (and I was right) si Reza tu pun lupa lirik.... tapi wa tengok this time budak2 AF ni memang hancus la.... tak de cooperation langsung (tu yang wa sebak tengok Mawi ngan Felix very the close one...)semer perasan terel sendiri2... yang cikgu2 plak.. makin menterukkan quality performance diorang.. especially Marlia Musa tu... dah lah selendang takleh tinggal... nyampah betul aku... terjerit2 macam ajar budak2 kecik.... waaa... i miss Fauziah Nawi... she's got class and dia jujur nak didik pelajar2.... in general pada I semer pelajar perform teruk.. Felix dah jadik macam badut la plak... Idayu and Amy pun disappointing sebab lagu tabesh....