Sunday, June 05, 2005

AKADEMI FANTASIA

Hihihihi... can't help it.. kene jugak wa tulis pasal bende ni coz hendak tak hendak mesti korang2 tengok atau tertengok konsert2 AF3. So, what do you guys and gals think of the new line up? The first 12 are good except for Aidil.. nyampahnyer wa ngan dia ni.. senyum terkemut2.. menari ntah apa apa... astaghafirullah.. dosa jer ek? Tapi wa puas hati la si Mawi tu masuk especially lepas dia bawak lagu Kekasih Awal Dan Akhir... selamber jer wa tengok dia tarik... tak nampak pun urat merih dia.... wa rasa Jamal Abdillah pun tangkap leleh punya lah... M.Nasir nampak sangat sudah teruja dengan jawa ni.... tapi wa sikit hampa la sebab Mawi macam tak excited langsung dapat masuk ni? Dia dah ubah fikiran ker? Tapi macam mana lah ek mamat ni nak seswaikan diri dengan gaya hidup bebas di Akademi? Rela ker dia di pegang2 oleh Linda Jasmine? Heheheheh.... Cakap pasal Mawi ni lagi, I think sesapa yang tak suka genre lagu2 Jamal Abdillah, nasyid and perhaps irama nusantara, memang tak kan suka ngan Mawi... what the heck... suara macam dia susah nak dapat beb.... tak sabau nak dengar dia nyanyi lagu omputih... tapi kalau dibagi lagu Yassin Sulaiman, sure tangkap gelek punya lah....
Heheheh... dulu masa Mawi tak tersenarai, wa memang malas nak vote sesaper... hmm.. pandai betul si astro ni nak menjahanamkan poket wa yang dah sah sah lambat masuk gaji ni.... dah naik rege plak tu... 65 sen sekarang... tapi wa rasa, komdian-komdian lah baru vote...
Saper lagi aku nak komen? Wa rasa Felix tu bagus... yang pompan wa suka cek mek kelate tu, Amy pun okay... yang lain belum menyerlah lagi.... ha.. Yazer pun wa suka sebab sore dia macam sore adik wa.....
Kat bawah ni wa punya choice, pilihan pertama tu di influenced oleh emosi semata-mata:
1. Mawi
2. Yazer
3. Felix
4. Amy
5. Idayu
6. Reza (this has been changed through edition - wa dah nyampah betul2 dengan si Marsha tu,,, macam budak terencat jer.. dah lah gigi mancung!!) -Ed- 07/06/05)
so, what's your ranking?

3 comments:

Anonymous said...

AhHAHAHA....Damn I was right! Somehow aku ada feeling yang berbisik2 kat telinga aku masa aku intai2 AF3 dari jauh semalam yang somebody akan tulis tentang AF3 tu di sini! Ahahaha.....

Well...actuallynye aku tak tengok pun. Tapi sebab masa tu aku kat meja aku tengahbuat keje, dan meja aku tu pulak tak jauh dari TV, so aku nampak la. Yang gimmick masukkan 2 orang student lagi tu memang di luar jangkaan. M. Nasir memang hebat berlakon! Tabik toing toing sama dia!!! Masa dia kata "Semua tenaga pengajar sila naik ke pentas! Kita ada mesyuarat tergempar!" Aku terus blah dari meja aku ni pergi ke depan TV sebab nak tau lebih lanjut.

Memang menarik. Tapi AF3 kali ni aku rasa ada sikit hambar la. Showmanship students tu sumer macam... macam... macam apa ya? Macam belum khatam gitu... may be sebab that's just it - depa velum khatam. Baru first year. Junior lagik.

So peminat2 AF3 sila teruskan ulasan saudara saudari semua okey.

p/s: dok tertunggu-tunggu jugak bila la blog kita ni boleh dapat posting tentang filem2 Melayu lama daripada Sam The Great tu... he's the only pakar dalam bidang ni antara kita semua...

G-string said...

aku missed tak tengok...tapi terdengar la citer pasal pink panther yg mcm gampang tu..hahaha

Kelar the chubbies said...

Errm...klu pd kak Emmnyer ranking...

1. Pengetua;
2. Felix & Mawi (tp Mawi dh kureng cket lar pengaruhnya pada gua);
3. Idayu;
4. Yazer;
5. Reza;
6. Amy.