Saturday, July 02, 2005

Kuda....kopi satu

Si Poyo haus dia nak minum kopi, so dia pun nak suruhlah kuda-kuda dia buat kopi. Poyo pun cakap kat kuda A, ko buatkan aku kopi segelas, aku nak minum panas-panas, buat sekarang. Lepas tu kuda B lalu depan si Poyo. Si Poyo pun cakap.....ehh B, kau buatkan aku air kopi satu gelas, aku nak minum masa tengah panas-panas, kau buat sekarang. Lepas tu datang pulak kuda C (yang sebenarnya nak jumpa si Poyo pasal nak tanya benda lain) si Poyo pun cakap kat kuda C, emm...C, kau buatkan aku air kopi satu gelas, aku nak minum masa tengah panas-panas, kau buat sekarang. Pas tu Poyo pun nak pergi bilik air, terserempak dengan kuda D, Poyo pun cakap kat D,..D, kau buatkan aku air kopi satu gelas, aku nak minum masa tengah panas-panas, kau buat sekarang. Lepas tu si Poyo keluar dari bilik air dia terserempak dengan si E, Poyo pun cakap dengan E, E..kau buatkan aku air kopi satu gelas, aku nak minum masa tengah panas-panas, kau buat sekarang. So si kuda A,B,C,D dan E pun masing2 buatlah kopi. Tapi depa semua tak tahu yang masing2 dapat same instruction dari si Poyo.
Bila kopi2 tu semua dah siap, maka sekor2 kuda pun masuklah bilik si Poyo sebab nak bagi kopi yang depa dah buat tadi, sekor2 cakap dgn si Poyo 'ni kopi yg tuan nak tadi'. Sekali Poyo tengok kopi sampai 5 gelas daa...pas tu Poyo cakap kat depa..tak pe hang letak kat atas meja. Pas tu si Poyo terus blah, segelas kopi pun dia tak minum. 2 hari lepas tu barulah si Poyo ni masuk balik ke bilik dia, pas tu dia tengok ada 5 gelas kopi kat atas meja dia, then baru dia teringat 2 hari lepas dia ada suruh kuda2 buat kopi...so dia pun minumlah kopi tu satu per satu. Bila dia minum je..dia rasa kopi tu dah sejuk..Poyo pun cakap..'cis aku nak kopi panas, ni kopi sejuk'. Dia rasa gelas lagi satu 'ni pun sejuk'. Dia rasa yang lelain pun semua dah sejuk.
Pas tu si Poyo pun panggil semua kuda2 masuk miting. Dia pun cakap, aku suruh hang buat kopi panas bukan kopi sejuk. Salah satu kuda pun cakap, 'tapi tuan...kopi tu dah 2 hari kami buat, so memanglah dah sejuk.'
Baghal ekk si Poyo ni.

3 comments:

Lampin said...

senario 1:
masa poyo masuk bilik kali ke 2, poyo nampak 5 gelas kopi. dia panggil sumer A - E miting, dan dia kata "we don't want this type of glass. We want crystal."

senario 2:
poyo tenung sumer gelas tu. pastu poyo panggil seketeri dia. poyo kata; "hang tepon aku punya consultant, suruh dia buat kopi kat aku 5 gelas!"

senario 3:
poyo panggil sumer A-E, pastu poyo kata "mana aku punya sirap?"

senario 4:
A-E minum sesama kat kedai, pastu masing2 dpt tau depa kena buat benda yg sama. si C segera mintak alasan nak gi toilet, tp sbenarnya dia gi jumpa poyo. dia kata "A, B, D dgn E tu sbenarnya tak pandai buat kopi. U dah rasa kopi2 tu sumer? Yg paling sedap tu i la yg buat!"

senario 5:
poyo panggil A-E dan marah2. "Ni mmg kopi. Tapi awat tak sedap???" A-E sumer jawab "i kata dah kat staf I soh buat cara lain, depa degil!"

Mr Sam said...

senario 6:

Lepas poyo minum kopi tu dia pun cakap "sedap teh ni, siapa yang buat?". Si A pun cakap "saya tuan". Pas tu poyo cakap kat semua "hangpa semua kalau nak belajar buat teh, belajar dgn A, faham!".

senario 7:

Poyo cakap "apasal kopi ni hitam? aku nak yang kuning". A-E pun jawap "saya memang dah tahu dah, tuan mesti suka kopi yang kuning tu, saya tahu benar tuan tak suka kopi yg hitam". Pas tu panggil staf dia..."awat hang buat kopi hitam, kan tadi saya suruh buat kopi kuning". kwang..kwang..kwang...kwang...

G-string said...

moral of the story:
si poyo memang baghal tahap angkasa